Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Zpracování signálu, antialiasing. 2. Světlo a barevné modely (RGB, CMYK, HSV, YCBCR). 3. Multimediální hardware (zvuk. karta, graf. karta, doplňující zařízení, optické a magnetoopt. disky, zobrazovací zařízení, tisková zařízení, skener). 4. Komprimace dat. Druhy a komprimační algoritmy. 5. Digitální fotografie a její zpracování. Bitmapová grafika. Formáty souborů. 6. Záznam videa a jeho zracování. Formáty videosouborů. 7. Záznam zvuku a jeho zpracování. Formáty audiosouborů. 8. Kompresní standardy pro multimedia - MPEG. 9. Křivky a plochy (hermitovské, Coonsovy, Bézierovy, B-spline, NURBS). Vektorová grafika. Formáty, OCR. 10. Streamování. Protokoly pro práci s multimédii, VoIP. 11. Aplikace pro práci s multimédii. 12. Rozhraní pro programování aplikací (API). OpenGL, DirectX.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je rozšířit vědomosti studentů v oblasti multimédií, jejich záznamu, přehrávání a přenosu. Předmět je zaměřen jednak na multimediální hardwarové a síťové technologie, tak i na softwarové procesy nezbytné pro zpracování multimediálního záznamu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
Tatipamula M. Multimedia Communications Networks: Technologies and Services. Artech House, London, 1998.
-
Tůma T. Počítačová grafika a design. Computer Press, Brno, 2007.
-
Vlček K. Komprese a kódová zabezpečení v multimediálních komunikacích. BEN-Technická literatura, Praha, 1999.
-
Žára J., Beneš B., Felkel P. Moderní počítačová grafika, 2. vydání. null. Computer Press, Brno, 2005. ISBN null.
|