| Název předmětu | Internetové technologie a protokoly |
|---|---|
| Kód předmětu | KI/KITP |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení + Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný, Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. Základní pojmy, opakování modelu TCP/IP a referenčního modelu ISO/OSI 2. Popis aplikační vrstvy a její funkce 3. Protokoly Transportní vrstvy ISO/OSI - TCP, UDP 4. Protokoly Relační vrstvy ISO/OSI - PAP, SSL 5. Připojení ke vzdálené konzoli - TELNET, RSH, SSH 6. Připojení ke vzdálenému GUI - VNC, RDP 7. Sdílení dat - FTP, NFS, SAMBA 8. Webové služby - HTTP, HTTPS 9. Emailová komunikace - POP3, SMTP, IMAP 10. Online syndikace - RSS, Atom 11. Protokoly pro komunikaci v reálném čase - IRC, Jabber 12. Konfigurační protokoly sítě - BOOTP, DHCP, DNS 13. Protokoly pro přenos a publikování multimédií - UPnP (DLNA), RTP, RSTP, RCTP
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Kurz je zaměřen na aplikační vrstvu modelu TCP/IP a jí odpovídajícím vrstvám referenčního modelu ISO/OSI. Student se v rámci přednášky seznámí s nejčastěji využívanými protokoly a službami na síti Internet. V rámci praktických seminářů bude student konfigurovat jednotlivé služby a sledovat počítačovou komunikaci, ve které bude detekovat a analyzovat jednotlivé protokoly a jejich pakety.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
KI/KZPS ----- nebo ----- KI/ZPS |
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Aktivní účast na výuce min. 80%. Zkouška: Část 1: Vyřešení zkouškové laboratorní úlohy Část 2: Ústní zkouška z oblasti počítačových sítí |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|