Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Digitální kompetence v RVP a terminologie IKT 2. Plánování výuky a definice cílů 3. Gamifikace vzdělávacího procesu 4. Využití kancelářského softwaru ve školství 5. Multimediální data a jejich dopad na motivaci žáků 6. Interaktivní technologie ve vzdělávání 7. Využití cloudových služeb v didaktickém procesu 8. Využití BYOD v didaktickém procesu 9. Bezpečnost IKT a školská legislativa 10. Školské informační systémy v didaktickém procesu 11. Školské informační systémy v řízení školy 12. Analýza a vyhodnocování dat o výuce 13. Reprezentace dat o žácích a třídách
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem je studenty připravit na využívání digitálních technologií v prostředí školy. Základem je schopnost využití aplikací a technologií používaných jak v přímé, tak nepřímé pedagogické činnosti.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Předmětu bude zakončen ústní obhajobou (10 minut) odevzdané seminární práce. Seminární práce představuje sepsaný plán výukové hodiny, která má za cíl zvednout digitální kompetence žáků. Zápočtový test nebude realizován. - Hodina bude mít definován cíl podle SMART schématu. Student vytvoří formativní test, kterým zjistí, zda byly cíle splněny. Dále si vymyslí výsledky testů, vyhodnotí je, transformuje je do vhodné reprezentace a navrhne opatření pro příští výuku. - V práci bude popsán harmonogram výukových aktivit se zadáním, kde některé z aktivit využívají kancelářský software, software interaktivních technologií a cloudové služby běžící na vlastních zařízeních studentů (koncept BYOD) nebo vybavení školy. Plán hodiny bude zapadat do vytvořené gamifikační strategie učitele/školy. - Odevzdaná práce je ústně obhajovaná, kdy jsou probrány slabé a silné stránky navrženého plánu výuky a je zhodnoceno dodržení didaktického procesu.
|
Doporučená literatura
|
-
https://clanky.rvp.cz/wp-content/upload/prilohy/21855/digitalni_kompetence_pedagogu_digcompedu.pdf..
-
Skripta k předmětu.
-
Horák, J., Keršláger, M. Pořítačové sítě pro začínající správce. 5. vyd. Computer Press. 2011. ISBN 978-80-251-3176-3.
-
Šulc V. Kybernetická bezpečnost. EAN: 9788073807375.
|