Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Cíle, prostředí, organizace výuky programování 2. Výuka základních řídících struktur (sekvence, cykly, větvení) 3. Výuka procedur, parametrů 4. Výuka proměnných a datových struktur 5. Výuka podmínek a výrazů 6. Výuka objektů, událostí a paralelních procesů 7. Hledání chyby v programu a její oprava, čtení programu, testování 8. Identifikace a analýza žákovské chyby 9. Vlastní projekt
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pracovní činnosti (dílny)
|
Výstupy z učení
|
Student využije dosud získané znalosti z algoritmizace a programování v procesu didaktické transformace těchto témat.
Absolvent kurzu by se měl naučit: - správně vyučovat základní programátorské koncepty, - porozumět základním principům výuky programování, - analyzovat programátorská témata a sestavit si vyučovací hodinu, - korektně hodnotit své žáky, - znát dostupné učebnice, - hodnotit programovací jazyky a prostředí z hlediska jejich vhodnosti pro výuku programování, - znát současný vzdělávací systém, postavení a cíle programování na daném stupni školy (a stupni nižším).
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
- Aktivní účast na seminářích (80 %) - Průběžné vypracování zadaných programovacích domácích úkolů - Vytvoření kompletního metodického listu ke konkrétnímu příkladu (jevu)
|
Doporučená literatura
|
|