Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Tematické celky přednášek (13 týdnů á 1 hodina): - Terminologie používaná v ICT, bezpečnost na počítačových sítích a jejich služby. Legislativa spojená se školským ICT. (3 týdny) - Práce s daty různého charakteru, tabulkami a grafy. Přepis dat z jednoho druhu reprezentace do jiného, vyvozování informací z dat. (3 týdny) - Interaktivní technologie ve vzdělávání. (1 týden) - Multimediální data a aplikace včetně jejich dopadu na motivaci žáků a studentů. (1 týden) - Využití cloudových služeb a BYOD v didaktickém procesu. (2 týdny) - Používání školských informačních systémů. (3 týdny) Tematické celky cvičení: - Bezpečné používání informačních technologií; bezpečné chování na internetu s důrazem na sociální sítě; zálohování, redundance a zabezpečení dat pro zajištění jejich důvěrnosti, integrity a dostupnosti; ochrana před nežádoucími softwary a útočníky (2 týdny) - Principy fungování a správné používání počítačových sítí a koncových prvků - Lokální a cloudové služby počítačové sítě; webová úložiště - Efektivní využití operačních systémů s důrazem na systém Windows - Pokročilé zpracování textového dokumentu; tvorba obsáhlých dokumentů; revize, odkazy (2 týdny) - Efektivní práce s tabulkovým procesorem (2 týdny) - Zpracování dat, kontingenční tabulky, podmíněné formátování, grafická reprezentace dat - Prezentace výstupů; pokročilá práce s programem pro tvorbu prezentací - Sdílení a oběh dokumentů, systémy pro správu a verzování dokumentů, MS Sharepoint, GSuite - Úpravy digitálních obrázků (rastrová - Gimp2 i vektorová grafika - Inkscape)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem je studenty připravit na využívání digitálních technologií v prostředí školy. Základem je schopnost využití aplikací a technologií používaných jak v přímé, tak nepřímé pedagogické činnosti. Kurz poskytne studentům kompetence, které využijí při samostatné práci na počítači a při jeho správě, dosáhnou povědomí o bezpečnosti v síti a obecně získají široký základ informatických znalostí a dovedností uchazeče o zaměstnání na trhu práce.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
aktivní účast (min. 80 %), úspěšný test (min. 75%), splnění seminární práce včetně ústního obhájení.
|
Doporučená literatura
|
-
Skripta předmětu.
-
Barilla, J., Simr, P., Sýkorová, K. Microsoft Excel 2016: podrobná uživatelská příručka. Brno: Computer Press, 2016. ISBN 978-80-251-4838-9.
-
Čevela, L. Digitální fotografie v programu GIMP. Computer Press, 2012.
-
Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů. https://clanky.rvp.cz/wp-content/upload/prilohy/21855/digitalni_kompetence_pedagogu_digcompedu.pdf.
-
Horák, J., Keršláger, M. Počítačové sítě pro začínající správce. Computer Press, 2011, 304 s., ISBN 978-80-251-3176-3. 2011. ISBN 978-80-251-3176-3.
-
Pecinovský, J., Pecinovský, R. Office 2016: průvodce uživatele. Grada, Praha, 2016. ISBN 978-80-247-5691-2.
-
Šulc V. Kybernetická bezpečnost. EAN: 9788073807375.
|