Předmět: Object-Oriented Design Patterns

» Seznam fakult » PRF » KI
Název předmětu Object-Oriented Design Patterns
Kód předmětu KI/EOONV
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Fišer Jiří, Mgr. Ph.D.
  • Beránek Pavel, Ing. Mgr.
Obsah předmětu
1. type system in statically typed object-oriented programming languages 2. - 3. polymorphism based on a shared interface (protocol) 4. polymorphism based on inheritance (access specifiers) 5. design patterns (principles and goals) 6. - 7. generating design patterns (Factory methods and objects, Singleton) 8. - 9. structural design patterns (Adapter, Decorator, Bridge, Flyweight) 10. - 11. behavior-related patterns (Command, Observer, Memo) 12. - 13. design, discussion and initial implementation of the seminar project

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
The course deepens the practical skills of the programmer through the use of classical object-oriented design patterns in OOP language with static typing. The course begins with an introductory description of the C# language from the perspective of type system and the mechanism of controlled polymorphism. The core is then a description of the key classical design patterns (GoF) and their implementation in the chosen programming language.

Předpoklady
programming, basic principles of object-oriented programming (class, polymorphism)

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
sample application using appropriate design patterns
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr