Název předmětu | Fundamentals of Computer Graphics and Multimedia |
---|---|
Kód předmětu | KI/ECGR |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | nespecifikována |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 9 |
Vyučovací jazyk | Angličtina |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Signal processing, antialiasing. 2. Light and color models (RGB, CMYK, HSV, YCBCR). 3. Digital photography and image processing. Bitmap graphics. Formats. 4. Video and audio recording and processing. File formats. 5. Drawing 2D elements; Bresenham algorithm 6. Image editing; color space reduction, histogram 7. Noise reduction, sharpening, edge detection 8. Coordinate systems; geometric transformation, projections methods 9. Curves and surfaces (Hermite, Coons, Bézier, B-spline, NURBS). Vector graphics. Formats. OCR. 10. Light and local illumination models 11. Shading methods (flat, Gouraud, Phong) 12. Textures 13. Global illumination models
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
The aim of the course is to expand students' knowledge in the field of multimedia, their recording, playback and transmission. Students will acquire basic knowledge about the theory and algorithms of 2D and 3D computer graphics. The students are introduced to the following topics: drawing 2D elements, image processing, modeling the 3D objects and rendering the scene. Exercises are used to validate the discussed algorithms in the programming.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|