Předmět: Práce s robotickými stavebnicemi

» Seznam fakult » PRF » KI
Název předmětu Práce s robotickými stavebnicemi
Kód předmětu KI/DROB
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Krejčí Jan, RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
ílem předmětu je studenty podrobněji seznámit s možnostmi využití robotických stavebnic LEGO Mindstorms. Budou s nimi řešit projekty, které vyžadují promyšlenou konstrukci a programování pomocí stavebnice a její řídící jednotky. Součástí předmětu bude diskuse o možnostech využití robotických stavebnic ve výuce a také demonstrace využití robota jako prostředku pro výuku algoritmizace či základů programování. Získané způsobilosti: Student umí při práci v týmu navrhnout vhodnou konstrukci s využitím robotické stavebnice, vybrat správné vstupní a výstupní moduly pro řešení daných typů problémů a robota naprogramovat. Student dokáže pracovat v týmu a projektově, na základě obecnějšího zadání je schopen vytvořit konkrétní zadání vlastního projektu. Student umí využít vhodné metody k návrhu aktivit vedoucích k rozvoji algoritmického myšlení a rozumí problematice nasazení robotických stavebnic do výuky z pedagogického pohledu. Témata: Seznámení se s robotickým prostředím LEGO Mindstorms, návrh a tvorba prvního robota (1/S) Programovací prostředí LEGO Mindstorms (1/P) Programovací techniky ? pohyb robota v prostoru, využití vstupních a výstupních modulů (1/S) Programovací techniky ? zpracování dat ze senzorů, reakce na různé vstupy (1/S) Programovací techniky ? práce s proměnnými a konstantami, paralelní procesy (1/S) Metody a aktivity rozvíjející algoritmické myšlení pomocí robotických stavebnic (1/P) Edukační robotika ve výuce ? příklady výukových aktivit s LEGO Mindstorms I (1/S) Edukační robotika ve výuce ? příklady výukových aktivit s LEGO Mindstorms II (1/S)

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
Výstupy z učení
Účastníci navrhují, konstruují a programují roboty s využitím LEGO Mindstorms. Tvoří projekty, které rozvíjejí algoritmické myšlení žáků a reflektují možnosti využití robotiky ve výuce (Kompetence 2.1-2.5, 3.1, 3.3, 4.2, 5.1-5.2, 6.1-6.2). U kompetence 1.1 se předpokládá její rozvinutí již před vstupem do programu.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Zápočet: tvořivá práce ve skupině, vytvoření skupinového semestrálního projektu zahrnujícího navržení vhodné konstrukce robota, vytvoření ovládacího programu ve vhodně zvoleném programovacím prostředí a vytvoření projektové dokumentace, prezentace výsledků řešení projektu před ostatními skupinami.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr