Předmět: Didaktika programování

» Seznam fakult » PRF » KI
Název předmětu Didaktika programování
Kód předmětu KI/DDPG
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Balín Kamil, Mgr.
Obsah předmětu
Cílem předmětu je připravit studenty na efektivní výuku programování se zaměřením na cíle, organizaci a didaktiku jednotlivých témat, jako jsou řídicí struktury, procedury, proměnné, datové struktury, podmínky, objekty, události a paralelní procesy. Studenti se naučí postupy hledání a oprav chyb v programu, čtení a testování kódu a analýzy žákovských chyb. Součástí předmětu je i tvorba vlastního projektu, který propojí získané znalosti s praktickou aplikací ve výuce. Témata: Cíle, prostředí, organizace výuky programování (1/P) Výuka základních řídících struktur (sekvence, cykly, větvení) (1/S) Výuka procedur, parametrů (1/S) Výuka proměnných a datových struktur (1/S) Výuka podmínek a výrazů (1/S) Výuka objektů, událostí a paralelních procesů (1/S) Hledání chyby v programu a její oprava, čtení programu, testování (1/S) Identifikace a analýza žákovské chyby, vlastní projekt (1/S)

Studijní aktivity a metody výuky
Pracovní činnosti (dílny)
Výstupy z učení
SÚčastníci navrhují výuku programování včetně výukových aktivit pro různé tematické celky. Řeší žákovské chyby, vytvářejí výukové projekty a reflektují efektivitu různých metod výuky programování (Kompetence 2.1-2.5, 3.1, 3.3, 4.2, 5.1, 6.1-6.2). U kompetence 1.1 se předpokládá její rozvinutí již před vstupem do programu.
Absolvent kurzu by se měl naučit: - správně vyučovat základní programátorské koncepty, - porozumět základním principům výuky programování, - analyzovat programátorská témata a sestavit si vyučovací hodinu, - korektně hodnotit své žáky, - znát dostupné učebnice, - hodnotit programovací jazyky a prostředí z hlediska jejich vhodnosti pro výuku programování, - znát současný vzdělávací systém, postavení a cíle programování na daném stupni školy (a stupni nižším).
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)

Zápočet: seminární práce
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr