|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Cílem předmětu je připravit studenty na efektivní využití učebnic, výukových programů a dalších pomůcek ve výuce informatiky. Důraz je kladen na tvorbu příprav na výuku, zahrnující práci s robotickými stavebnicemi, základy teoretické informatiky a práci s vývojovými deskami a elektrosoučástkami. Studenti se seznámí s možnostmi zapojení motivačních žákovských soutěží do výuky, aby podpořili zájem žáků o informatiku a rozvoj jejich praktických dovedností. Témata: Učebnice informatiky, výukové programy, učební pomůcky (2/P) Vytváření přípravy na výuku Práce s robotickými stavebnicemi (2/S) Základy teoretické informatiky (2/P) Práce s vývojovými deskami a elektrosoučástkami (1/S) Motivační žákovské soutěže ve výuce informatiky (1/S)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Účastníci vytvářejí výukové přípravy s využitím výukových programů, učebnic a robotických nástrojů, a zapojují soutěže jako motivační nástroj pro rozvoj informatického myšlení (Kompetence 2.1-2.5, 3.1, 3.3, 4.2, 5.1-5.2, 6.1-6.2). U kompetence 1.1 se předpokládá její rozvinutí již před vstupem do programu.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Zápočet: tvořivá práce ve skupině, vytvoření skupinového semestrálního projektu zahrnujícího navržení vhodné konstrukce robota, vytvoření ovládacího programu ve vhodně zvoleném programovacím prostředí a vytvoření projektové dokumentace, prezentace výsledků řešení projektu před ostatními skupinami
|
|
Doporučená literatura
|
|