|
Vyučující
|
-
Balín Kamil, Mgr.
-
Krejčí Jan, RNDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům ucelený pohled na výuku informatiky na základních a středních školách, zahrnující význam oborové didaktiky, organizaci vyučovacího procesu, hygienu práce, využití didaktické techniky a e-learningu. Důraz je kladen na analýzu a transformaci učiva do tematických plánů, propojení s rámcovými a školními vzdělávacími programy a rozvoj vhodných metod a forem výuky včetně žákovských projektů. Studenti se také seznámí s mezipředmětovými vztahy a technickými prostředky regulace výuky, aby byli připraveni efektivně přizpůsobit výukové strategie potřebám žáků. Témata: Význam a různá pojetí výuky informatiky na ZŠ a SŠ (1/S) Prostorové vybavení a vybavení učebny IKT, didaktická technika (1/S) Didaktika informatiky a její vymezení jako oborové didaktiky (1/P) Hygiena práce, prevence nežádoucích návyků (0.5/S) Etapy vyučovacího procesu a podmínky výuky (0.5/S) Počítačem podporovaná výuka, e-learning a jeho význam (1/S) Rámcové a školní vzdělávací programy (1/S) Didaktická analýza a transformace učiva, tematický plán učiva (1/S) Organizační formy výuky informatiky, žákovské projekty (0.5/S) Vyučovací metody a jejich použití ve výuce informatiky (0.5/S)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Účastníci analyzují výuku informatiky na ZŠ a SŠ, vytvářejí tematické plány a propojují je s RVP a ŠVP. Navrhují efektivní organizační a metodické přístupy s ohledem na potřeby žáků (Kompetence 2.1?2.5, 3.1, 3.3, 4.2, 5.1, 6.1?6.2). U kompetence 1.1 se předpokládá její rozvinutí již před vstupem do programu.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Zápočet: tvořivá práce ve skupině, prezentace výsledků řešení projektu před ostatními skupinami
|
|
Doporučená literatura
|
|