Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Vykreslování 2D těles; Bresenhamův algoritmus 2. Vyplňování oblastí (řádkový rozklad, semínkový algoritmus); ořezávání 3. Úpravy obrazu; redukce barevného prostoru, histogram 4. Odstraňování šumu, ostření, detekce hran 5. Souřadnicové soustavy; geometrické transformace objektů, promítací metody 6. Hraniční, objemová a procedurální reprezentace, modelování objektů 7. Světlo a lokální osvětlovací modely 8. Stínovací metody (konstantní, Gouradova, Phongova) 9. Problém viditelnosti, stíny (projekční metody, stínové těleso, paměť hloubky) 10. Textury 11. Radiance, zobrazovací rovnice, radiozita 12. Globální zobrazovací metody; sledování paprsku, cesty, fotonů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Obsah předmětu je věnován teorii potřebné k pochopení dvourozměrné a třírozměrné počítačové grafiky. Studenti jsou v rámci přednášek podrobně seznámeni s algoritmy pro vykreslování 2D těles, úpravám obrazu, modelování 3D objektů a vykreslování výsledné scény. Cvičení slouží k ověření probíraných algoritmů při tvorbě vlastních programů.
|
Předpoklady
|
zkouška ústní, k zápočtu vlastní program dle pokynů vyučujícího
KI/MPG
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Splnění seminární práce zadané vyučujícím a ústní zkouška.
|
Doporučená literatura
|
-
Beneš,B.,Felkel,P.,Sochor,J.,Žára,J. Vizualizace, Praha, ČVUT. 1997.
-
Hashimoto A. Velká kniha digitální grafiky a designu. Computer Press, Brno, 2008.
-
Sochor,J., Žára,J., Beneš,B. Algoritmy počítačové grafiky, Praha, ČVUT. 1996.
-
Žára J., Beneš B., Felkel P. Moderní počítačová grafika, 2. vydání. null. Computer Press, Brno, 2005. ISBN null.
|