1. Co je a co není podnikání? (rozdíl mezi produktem a trhem, podnikání jako generátor zisku, role obchodu a personálu první linie, struktura strategického plánování) 2. Produkt je? když... (struktura a diferenciace produktu, motivátory a stimulace poptávky) 3. Trh a jeho segmentace (strategické zaměření, tržní nika) 4. Poslání společnosti jako uspokojení zájmů stakeholderů (strategická analýza, STEP => PESTEL, SWOT) 5. Trh a emoce, zákazník a jeho rozhodovací proces (jak emoce ovlivňují nákupní chování, proč zákazník nakoupí právě u mě) 6. Obchodní proces a marketingové strategie (Bostonská matice, ATL/BTL/TTL/online marketing, AIDAS model) 7. Finance pro neekonomy (význam účetnictví, rozvaha a výsledovka, cash-flow, náklady a ceny zdrojů, diskontované cash-flow, tvorba rozpočtu) 8. Růst podnikání - jak moc a jakým způsobem? (zdravý růst a jeho možnosti, firma vs. startup, OSVČ => SOHO => SMB => SME, výběr a implementace růstové strategie) 9. Výběr strategie a strategické cíle (metoda Balanced Scorecard - BSC, kritické faktory úspěchu, specifické strategie vedoucí k zisku) 10. Lidé a firma (řízení zaměstnanců, švarcsystém a jeho právní aspekty, hodnocení zaměstnanců, organizace porad, mezinárodní spolupráce a využívání zdrojů) 11. Akční plán a rozpočet ("od snů k tvrdé realitě", strategické obchodní jednotky - SBU, portfolio management, analýza konkurence, SMART cíle, návrh rozpočtu) 12. Podnikání jako neustálá interakce (řízení společnosti v různých reálných situacích)
|
Jedná se o seminář, jehož cílem je přiblížit studentům podnikatelskou činnost a odpovědět na základní otázky související s podnikáním. Nejsou vyžadovány žádné předchozí znalosti ani zkušenosti. Seminář pomůže zvýšit šance na úspěch a ušetřit čas i energii díky dlouhodobě osvědčeným postupům využívaným v praxi. Seminář klade důraz na diskuse, praktická cvičení a Q&A. Prezentace slouží pouze jako doprovodný materiál. Obsah předmětu je rozdělen do logicky seřazených témat odpovídajících na otázky: - Co je to podnikání (produkt <=> trh)? Od nápadu ke strategické vizi. - V čem podnikat? Jak uspět, když to neumím? - Jak diferencovat produkt? - Jak najít tržní niku = komu prodat? - Jak prodat online a offline? - Jakou formou podnikat? - Kde vzít finance na podnikání a jak je vydělat? - Jak porozumět číslům aneb účetnictví a cash-flow? - Jak moc růst a co pro to udělat? Jak chránit svůj byznys a udržet si zdravou pracovní rovnováhu? Firma nebo startup? - Co zaměstnanci? - Jak začít a včas ukončit podnikání aneb jak se zakládá, kupuje a prodává firma? Seminář vede spolumajitel a jednatel šesti společností s dlouholetou praxí v různých odvětvích. Přináší zkušenosti z úspěšného řízení firem, jejich prodeje i likvidace (i to je úspěch!).
|