Název předmětu | Světové velmoci II |
---|---|
Kód předmětu | KGEO/M306 |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný, Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Úvod (definice, rozdělení velmocí, typologie atd.) 2. Geopolitika, kritická geopolitika a velmoci 3. Rusko a Střední Asie 4. Japonsko 5. Čína I 6. Čína II 7. Indie 8. Země Perského zálivu 9. Brazílie 10. Kanada 11. USA I 12. USA II
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem kurzu je geografické hodnocení současných světových velmocí a to počínaje hodnocením geopolohy, přírodního potenciálu a rizik, populačního a ekonomického potenciálu, včetně identifikace současných hlavních problémů.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Písemná zkouška
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství geografie pro 2. stupeň základních škol (A14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství geografie pro střední školy (A14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Geografie (A14) | Kategorie: Geografické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství geografie pro střední školy (A14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |