Vyučující
|
-
Kučerová Silvie Rita, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Cíle geografického vzdělávání v terénu; možnosti a omezení geografického vzdělávání v terénu, zásady organizace a bezpečné práce v terénu; pracoviště pro terénní praxi v Česku; mimoškolní vzdělávání v terénu. 2. Badatelsky orientovaná výuka; výuka geografie v terénu v rámci jedné učební jednotky; geografická laboratoř, geopark; geografická exkurze. 3. Realizace vlastní studenty navržené terénní výuky; evaluace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit účastníky s cíli a významem geografického vzdělávání v terénu jako součásti naplňování širších cílů geografického vzdělávání. Budou představeny zásady práce a organizace terénní výuky. Důraz bude kladen na samostatnou a skupinovou práci účastníků s cílem vytvoření koncepce a realizace projektové a terénní výuky.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
- vytvoření podkladů, realizace a evaluace terénní výuky
|
Doporučená literatura
|
-
Úlohy Zeměpisné olympiády - terénní část (http://www.zemepisnaolympiada.cz).
-
HOFMANN, E. (2003):. Integrované terénní vyučování. Paido, Brno..
-
MARADA, M. (2006):. Jak na výuku zeměpisu v terénu? Geografické rozhledy, 15, č. 3, s. 2-5..
-
ŘEZNÍČKOVÁ, D. a kol. (2008):. Náměty pro geografické a environmentální vzdělávání: Výuka v krajině. Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, katedra sociální geografie a regionálního rozvoje, Praha..
|