Vyučující
|
-
Trahorsch Petr, Mgr. Ph.D.
-
Kučerová Silvie Rita, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Cíle a předmět didaktiky geografie / geografického vzdělávání. 2. Geografické vzdělávání a planetární geografie. 3. Geografické vzdělávání a kartografie a geoinformatika. 4. Geografické vzdělávání a obecná fyzická geografie. 5. Geografické vzdělávání a obecná humánní geografie. 6. Geografické vzdělávání a environmentální výchova. 7. Geografické vzdělávání a regionální geografie. 8. Geografické vzdělávání a geografie Česka. 9. Geografické vzdělávání a geografie mikroregionu, lokální rozvoj. 10. Modelová vyučovací hodina regionální geografie. 11. Modelová vyučovací hodina regionální geografie. 12. Modelová vyučovací hodina regionální geografie. 13. Modelová vyučovací hodina regionální geografie.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Kurz koncepčně navazuje na obecnou didaktiku geografie (kurz Didaktika geografie I) a specifikuje předmět vzdělávání v dílčích disciplínách geografie, včetně přesahů k příbuzným vzdělávacím předmětům. Cílem kurzu je dopomoci účastníkům k osvojení si dovednosti přípravy a tvorby koncepce geografického vzdělávání v disciplínách geografie od kartografie a geoinformatiky, obecné fyzické, přes humánní k regionální geografii, včetně dovednosti kritického hodnocení zdrojů informací a didaktických pomůcek a osvojení si moderních vyučovacích metod. Důraz je kladen na praktické prokázání osvojených dovedností formou zeměpisného mikrovyučování, tj. vedení modelové výukové jednotky každým účastníkem kurzu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
- úkoly zadávané v rámci cvičení a řešené přímo ve výukové jednotce - příprava podkladů na modelovou vyučovací hodinu - kompletní odvedení 45 minutové vyučovací hodiny regionálního zeměpisu (mikrovyučování) - ústní zkouška
|
Doporučená literatura
|
|