Záměrem kurzu je prohloubit sociogeografické (socioekonomické) poznávání na základě studia modelového regionu či lokality především na území Ústeckého kraje ve vazbě na vědecko-výzkumné aktivity pracoviště. Tematické zaměření bude odvislé od řešených projektů, lze ovšem předpokládat orientaci na územní diferenciaci (oblasti vyspělé, zaostávající atd.), význam polohy (exponované, periferní, dostupnost), restrukturalizaci ekonomiky (např. nezaměstnanost, výrobní zóny), funkční využití území (vhodnost, únosnost apod.), životní styl, životní úroveň. Kurz je členěn na část všeobecnou, společně koncipovanou a kontaktní formou zajišťovanou, a konkrétní, řešenou individuálně a distančně.
|
-
Boyle, M. Research in action: a guide to best practice in participatory action research. 2012.
-
GIDDENS, A. Sociologie. Praha, Argo, 595 s.. 1999.
-
Hall, M. C. Fieldwork in tourism. Methods, Issues and Reflections.. 2010.
-
HAMPL, M., a kol. Geografická organizace společnosti a transformační procesy v České republice. PF UK, Praha,394 s.. 1997.
-
Cheng, M., Edwards, D. Social media in tourism: a visual analytic approach.. Current Issues in Tourism, 18(11), 1080-1087. 2015.
-
KOPP, Jan. Úvod do regionálního výzkumu. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2001. ISBN 80-7082-762-9..
-
Oldrup, H. H., & Carstensen, T. A. Producing geographical knowledge through visual methods. 2012.
-
Pásková, M. Udržitelnost rozvoje cestovního ruchu. Gaudeamus, Hradec Králové.. 2009.
-
SHEPPARD, E., McMASTER, R. B., (eds.), 2004. Scale and Geographic Inquiry: Nature, Society, and Method. Blackwell, Oxford, 272 s..
-
Toušek, V., Kunc, J., Vystoupil, J. (eds.) . Ekonomická a sociální geografie. MU Brno.. 2008.
-
ZICH, F., 2004. Úvod do sociologického výzkumu. VŠFS, Praha, 116 s..
|