Předmět: 3D modelování v praxi

» Seznam fakult » PRF » KGEO
Název předmětu 3D modelování v praxi
Kód předmětu KGEO/B416
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr -
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
1. Základy počítačové grafiky + programové prostředky pro 3D modelování. 2. 3D modelování a vizualizace (Teoretické rámce, 2D modely, 3D ne- a fotorealistické modely, 4D modely). 3. Modelování terénu (2D reprezentace terénu (Výškové body, Vrstevnice), 3D reprezentace terénu (TIN, GRID, NURB), Texturování modelu). 4. Modelování vegetace (2D reprezentace vegetace (fotografie, grafika), 3D reprezentace vegetace, Texturování modelu vegetace, Dynamické modely). 5. Modelování vody (Reprezentace vody, Texturování modelu vody, Dynamické modely). 6. Modelování antropogenních tvarů (2D reprezentace antropogenních tvarů, 3D reprezentace antropogenních tvarů, Texturování modelu). 7. Modelování atmosféry (Slunce, Obloha, Mraky, Modelování pohybu Slunce a mraků). 8. Model krajiny (Syntéza dílčích modelů, Vizualizace modelu krajiny, VRML). 9. Implementace VRML v rámci World Wide Web. 10. Virtuální realita (Definice virtuální reality, Klasifikace, HW a SW). 11. Využití VR v geografii. 12. VR a programovací jazyky. 13. Ostatní technologie pro VR: Distribuovaná, víceuživatelská virtuální realita (Multi-user distributed VR, MUDVR), image-based VR - QuickTime VR, X3D.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Kurz je zaměřen na získání základů v problematice 3D modelování a virtuální reality. Účastníkům budou vysvětleny základy počítačové grafiky se zaměřením na 3D modelování a možnosti jejich vizualizace. Problematika 3D modelování krajiny bude podrobně ukázána jednotlivých segmentech modelování krajinné sféry (terén, vegetace, voda, atmosféra), které vytváří komplexní model krajiny. Následně bude věnován prostor implementace 3D modelů v rámci webu za pomocí VRML a dalších technologií. V poslední třetině kurzu bude vysvětlena problematika virtuální reality, včetně dostupných technologií.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • ANDĚL, J., BIČÍK, I., DOSTÁL, P., LIPSKÝ, Z., SHAHNESHIN, S. G. (eds.). Landscape Modelling. Geographical Space, Transformation and Future Scenarios. Springer Dordrecht, Heidelberg, London, New York, 2010.
  • ŽÁRA, J., BENEŠ, B., FELKEL, P. Moderní počítačová grafika 2. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0454-0.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr