|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Přehled diskursů rozvoje a jejich metodických specifik. 2. Exkurze do vybrané lokality na Ústecku. 3. Diskuse s místními aktéry. 4. Hodnotově orientovaný rozvoj míst. Koncept odolné společnosti (resilient community).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Kurz je koncipován jako diskusní a prakticky zaměřený. Cílem je vyjasňovat, jak lidé realizují svůj vztah k místu, tj. čím je motivován a jak je uskutečňován. Zdánlivě srozumitelné pojmy, jako jsou hodnoty, rozvoj, inovace, participace, strategické plánování apod., budou podrobeny společné reflexi. Pátrání po různých diskursech ve společnosti, které přispívají k odlišnému výkladu pojmů. Poukážeme na slabiny a konfúznost konceptů a praktik. Kurz má i terénní součást - půldenní návštěva vybrané lokality a rozhovor s místními aktéry.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
1. Aktivní účast na cvičeních 2. Zpracování úkolů 3. Aktivní účast na exkurzi včetně rozhovoru s místními aktéry
|
|
Doporučená literatura
|
-
Bonhoeffer, D. Po deseti letech. In: Na cestě ke svobodě. 1942. Dostupné na: https://rozmluvy.cz/autori/moderni-theologie/dietrich-boenhoeffer/#Po_deseti_letech.
-
Hejdánek, L. Svět bez člověka. 1964. 6 stran. Dostupné na: https://www.hejdanek.eu/Archive/Detail/338.
-
Košatková, M. Situační analýza a role diskurzů v sociálněvědním výzkumu. Dostupné na: https://journals.muni.cz/socialni_studia/article/view/15485.
-
Patočka, J. Duchovní člověk a intelektuál. 1975. Dostupné na: https://archiv.janpatocka.cz/items/show/1108#.
|