|
Vyučující
|
-
Štěbetáková Michaela, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod 2. Vznik cestovního ruchu 3. Předpoklady pro vznik cestovního ruchu 4. Turistická destinace 5. Destinační management 6. Tvorba plánku turistické destinace: analýza území 7. Tvorba plánku turistické destinace: sběr dat 8. Tvorba plánku turistické destinace: terénní šetření 9. Tvorba plánku turistické destinace: plánovaní obsahu 10. Tvorba plánku turistické destinace: design 11. Tvorba plánku turistické destinace: tvorba mapy 12. Udržitelný CR 13. CR a rizikové procesy
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět je vhodný pro studenty se zájmem o cestovní ruch, regionální rozvoj či marketing destinací. Absolventi předmětu budou schopni lépe porozumět dynamice cestovního ruchu a získají praktické znalosti a zkušenosti s tvorbou turistického materiálu. Značná část kurzu je věnována praktickému projektu tvorby plánku turistické destinace. Studenti projdou celým procesem od analýzy území, sběru dat a terénního šetření až po plánování obsahu, design a tvorbu finální mapy. Tímto způsobem získají cenné dovednosti využitelné v praxi cestovního ruchu.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
1. Aktivní účast na cvičeních 2. Zpracování seminárního úkolu 3. Závěrečný test
|
|
Doporučená literatura
|
-
BERITELLI, Pietro; REINHOLD, Stephan; LAESSER, Christian. Visitor flows, trajectories and corridors: Planning and designing places from the traveler's point of view. Annals of Tourism Research, 2020, 82: 102936. .
-
FIALOVÁ D. 2012. Cena za cestovní ruch: Přínosy versus ztráty. P3K, Praha..
-
HOLEŠINSKÁ, Andrea. Destinační management: Umění rozvíjet destinaci. Praha, 2022.
-
SOMNUXPONG, Suprapa. Chiang Mai. A creative city using creative tourism management. Journal of Urban Culture Research, 20.1: 113-132. 2020.
-
VYSTOUPIL, Jiří, et al. Atlas cestovního ruchu České republiky. Praha. 2006.
|