| Název předmětu | Počítačové modelování kosmického plazmatu |
|---|---|
| Kód předmětu | KFY/PM300 |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Doktorský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 0 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Kurz je určený zejména studentům, kteří se v rámci své dizertační práce zabývají modelováním kosmického plazmatu. Kurz seznamuje s počítačovými metodami používanými v oblasti modelování kosmického plazmatu: - Kosmické plazma, hierarchie struktur a procesů, simulační metody částicové a spojité, hybridní přístupy. - Hydrodynamika magnetizovaného plazmatu s nízkým beta, dekompozice individuálních procesů - timestep splitting vs implicitní metody. - Jednotekutinové a dvoutekutinové modely, transportní koeficienty, simulační balíky - FLASH, etc. - Plazma v MHD přiblížení. - Metoda testovacích částic, Guiding Centre Approximation, Full Orbit Approximation. - Metody Particle In Cell a jejich význam v astrofyzice - Transport energetických nabitých částic v kosmickém plazmatu, Fokker-Planckův a Monte Carlo popis. - Zářivé procesy v kosmickém plazmatu, opticky tenké a opticky tlusté přiblížení - observables. - Modelování opticky tenkých spekter v EUV oboru. - Základní principy modelování non-LTE přesnosu záření v opticky tlustém plazmatu. - Modelování termálního a netermálního brzdného záření a jeho charakteristiky. - Principy zářivé hydrodynamiky - Hybridní kódy.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|