Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do předmětu. Předmět didaktiky fyziky. Proč učit a proč se učit fyziku? Kdo dnes chce být učitelem? 2. Cíle výuky fyziky. 3. Vzdělávací programy fyziky základní a střední školy. 4. Rámcové učební plány a jejich konkretizace. 5. Výukové metody a organizační formy ve fyzice I. 6. Výukové metody a organizační formy ve fyzice II. 7. Příprava učitele fyziky na vyučovací hodinu. 8. Konkrétní didaktika fyziky. 9. Modely a modelování ve fyzice. 10. Experimenty ve výuce fyziky - klasifikace a metodika provádění experimentů 11. Otázky a jejich význam ve výuce fyziky. Formulace otázek a strukturování souboru otázek. Vedení poznávacího procesu otázkami. Otázky žákovské. Výcvik žáků v kladení otázek.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je vést studenty k tomu, aby dokázali využít svých odborných vědomostí a do-vedností z fyziky a na základě obecně platných didaktických principů a zásad je uměli úspěšně předat svým žákům. Studenti jsou seznamováni s přípravou a procesem výuky po stránce teore-tické i materiální. V seminářích jsou prováděny didaktické rozbory konkrétních fyzikálních témat a minivýstupy, během nichž jsou využívány všechny dostupné pomůcky. Studenti jsou rovněž seznámeni se základními školskými dokumenty jako učební plány a osnovy a s časovým rozvržením učiva.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
Slovník školské fyziky.
-
Fenclová. Didaktika jednání a myšlení učitele.
-
Fenclová. Úvod do metodologie didaktiky fyziky.
-
Kašpar a kol. Didaktika fyziky.
-
Lepil, Vachek. Modely a modelování ve výuce fyziky.
|