Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úlohy z kinematiky - pohyby těles; složené pohyby 2. Úlohy z dynamiky - síly a jejich skládání, Newtonovy zákony, zákony zachování, práce, výkon 3. Úlohy z dynamiky - síly a jejich skládání, Newtonovy zákony, zákony zachování, práce, výkon 4. Úlohy z molekulové fyziky a termiky ? termodynamika 5. Úlohy z molekulové fyziky a termiky 6. Úlohy z elektřiny a magnetismu - elektrostatika, elektrické obvody 7. Úlohy z elektřiny a magnetismu - střídavý proud, magnetismus 8. Úlohy z optiky, kmitání a vlnění 9. Problémové a netradiční úlohy; zápočtové úlohy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
V seminářích studenti řeší náročnější středoškolské úlohy, které jim umožňují prohloubení znalostí ze základních kurzů fyziky. Do seminářů jsou také zařazovány úlohy z fyzikální olympiády a Archimediády, z mezinárodních výzkumů PISA, TIMSS, úlohy zaměřené na intuitivní představy (test FCI apod.). V semináři je mimo jiné kladen důraz na syntézu poznatků získaných v předchozích kurzech obecné fyziky, studenti se tak zároveň připravují na závěrečnou bakalářskou zkoušku.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Samostatné vyřešení zadaných úloh.
|
Doporučená literatura
|
-
D. Halliday, R. Resnick, J. Walker. Fyzika (3. a 4.díl). VUTIUM - PROMETHEUS, Brno, 2000.
-
Halliday, D., Resnick, R., Walker, J. Fyzika (1. a 2. část: Mechanika, Mechanika -Termodynamika).
-
Kašpar, E. a kol. Problémové vyučování a problémové úkoly ve fyzice, Praha, SPN. 1982.
-
Mazur E. Peer instruction. Prentice Hall, 1997..
-
Úlohy z fyzikální olympiády a Archimediády, z mezinárodních výzkumů ? PISA. (např. http://fyzikalniolympiada.cz/archiv/zadani-a-reseni, http://reseneulohy.cz/cs).
|