Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Příklady témat, která budou se studenty v semináři probírána:Kladení otázek aneb jak otázky pomáhají rozvíjet myšlení a učeníDiskutování aneb učíme se mluvit a mluvíme, abychom se učiliMentální mapování aneb jak vytváření mentálních map pomáhá uspořádat myšlení a učeníDivergentní myšlení aneb jak tvořivé myšlení pomáhá dětem, aby si k učivu nalezly osobní přístupKooperativní učení aneb jak společné učení rozvíjí sociální a rozumové dovednostiSebehodnocení aneb jak sebehodnocení může zlepšit sebevědomí a výsledky učeníPartnerské vyučováníMetody opakování naučené látkySkupinová práce žákůJak rozvíjet klíčové kompetence ve výuce
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Seminář navazuje na předměty Didaktika fyziky I, II, III, Průběžnou pedagogickou praxi a na souvislé praxe. Cílem semináře je se studenty diskutovat konkrétní problémy, se kterými se při praktické výuce setkali a nalézt vhodná řešení. Dalším cílem semináře je diskuse o vybraných aktuálních problémech didaktiky fyziky (např. využití netradičních forem vyučování jako je projektová výuka, výuka v terénu, práce s problémovými žáky i s žáky talentovanými atd.).
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Kurz bude uzavřen zápočtem. Zápočet bude udělen na základě vypracování seminární práce. Téma seminární práce bude vybráno po dohodě vyučujícího a studenta. Charakter seminární práce bude rešeršní se zahrnutím vlastních zkušeností z náslechů a přímé výuky ve škole, podkladem bude didaktická literatura tuzemská, případně i zahraniční, která je do-stupná z internetových databází, případně z knihovních zdrojů.
|
Doporučená literatura
|
|