|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Úlohy z kinematiky - pohyby těles; složené pohyby (2 /S) Úlohy z dynamiky - síly a jejich skládání, Newtonovy zákony, zákony zachování, práce, výkon (1 /S) Úlohy z molekulové fyziky a termiky (1 /S) Úlohy z elektřiny a magnetismu - elektrostatika, elektrické obvody, střídavý proud, magnetismus (2 /S) Úlohy z optiky, kmitání a vlnění (1 /S) Problémové a netradiční úlohy, úlohy z fyzikální olympiády a Archimediády, z mezinárodních výzkumů PISA, TIMSS, úlohy zaměřené na intuitivní představy (1 /S) Metody a formy výuky: Metoda výuky: seminář Formy výuky: dialogické metody - řízený rozhovor, diskuze, skupinová práce ? kooperativní učení a týmová práce, e-learning - samostudium s využitím LMS (Moodle)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
|
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Ověření naplnění cílů bude ověřeno na základě vypracování seminární práce, která bude zaměřená na řešení různých typů úloh určených pro běžnou školní výuku i pro nadané žáky. Podkladem bude didaktická literatura tuzemská, případně i zahraniční, která je dostupná z internetových databází, případně z knihovních zdrojů.
|
|
Doporučená literatura
|
-
D. Halliday, R. Resnick, J. Walker. Fyzika (3. a 4.díl). VUTIUM - PROMETHEUS, Brno, 2000.
-
Halliday, D., Resnick, R., Walker, J. Fyzika (1. a 2. část: Mechanika, Mechanika -Termodynamika).
-
Kašpar, E. a kol. Problémové vyučování a problémové úkoly ve fyzice, Praha, SPN. 1982.
-
Mazur E. Peer instruction. Prentice Hall, 1997..
-
Úlohy z fyzikální olympiády a Archimediády, z mezinárodních výzkumů ? PISA. (např. http://fyzikalniolympiada.cz/archiv/zadani-a-reseni, http://reseneulohy.cz/cs).
|