|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do předmětu. Přehled doporučené literatury. Předmět didaktiky fyziky a její základní problémové oblasti. Cíle a obsah fyziky na ZŠ a SŠ.(1/P) Pojetí a obsah přírodovědné gramotnosti. Uplatnění principů kritického myšlení ve fyzice.(1 /S) Zavádění pojmů ve fyzice, klasifikace pojmů, pojmové mapy. (2 /S) Modely a modelování ve fyzice. (1 /S) Experiment ve výuce fyziky. (2 /S) Didaktické zásady ve výuce fyziky. (1 /S) Organizační formy výuky fyziky I. Příprava učitele na vyučovací hodinu. (1 /S) Metody a formy výuky: Metoda výuky: přednáška a seminář Formy výuky: frontální výuka - výklad, prezentace, dialogické metody - řízený rozhovor, diskuze, skupinová práce ? kooperativní učení a týmová práce, e-learning - samostudium s využitím LMS (Moodle)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Účastníci analyzují didaktické zásady a modelovací metody ve výuce fyziky a aplikují je při návrhu výukových aktivit s důrazem na zavádění pojmů a rozvoj kritického myšlení (Kompetence 2.1-2.4, 3.1-3.3, 4.1-4.3, 5.1, 6.1-6.2). Plánují vyučovací hodiny s využitím experimentálních a modelových přístupů a reflektují jejich přínos pro porozumění fyzikálním jevům (Kompetence 1.1, 1.2). (u kompetence 1.1 se předpokládá její rozvinutí již před vstupem do programu)
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Ověření naplnění cílů bude ověřeno na základě vypracování seminární práce. Téma seminární práce bude vybráno po dohodě vyučujícího a studenta. Charakter seminární práce bude rešeršní se zahrnutím vlastních zkušeností z náslechů a přímé výuky ve škole, podkladem bude didaktická literatura tuzemská, případně i zahraniční, která je dostupná z internetových databází, případně z knihovních zdrojů.
|
|
Doporučená literatura
|
|