Vyučující
|
-
Šícha Václav, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět rozšiřuje dosavadní znalosti metodologie syntéz, izolací a charakterizací anorganických a organických preparátů o dovednosti z metod pokročilé přípravy (ve vakuu a inertu, ve zkapalněných plynech, s vysoce reaktivními činidly, katalyzátory); izolací (sloupcová chromatografie, krystalizace, extrakce) charakterizací těchto látek metodami pokročilé instrumentální analýzy (NMR, MS, GC, HPLC, TLC, FTIR, UV-Vis). Důraz je kladen na bezpečnost, odpovědnost, kvalitu preparátů a interpretace analytických dat.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Domácí příprava experimentů (1 ? 4) Kvalita preparátu (1 ? 4) Výtěžek produktu (1 ? 4) Interpretace analýz. (1 ? 4)
|
Doporučená literatura
|
-
Dzyuba, S. V. et al. Chem. Educ., 2009, 86(7); 856-858. https://doi.org/10.1021/ed086p856..
-
Hill N. J et al. J. Chem. Educ. 2014, 91, 1054-1057. DOI: https://doi.org/10.1021/ed400531w..
-
Knoth W. H. Inorg. Chem. 1971, 10, 598-605. DOI: https://doi.org/10.1021/ic50097a031..
-
Kvíčala J. Laboratorní technika organické chemie. Dotisk 1. vyd. VŠCHT Praha 2007. ISBN 978-80-7080-322-3..
-
Maslowsky E. J. Chem. Educ. 2000, 77(6); 760-761. DOI: https://doi.org/10.1021/ed077p760..
-
Navamoney A. J. Chem. Educ. 2018, 95, 8, 1381?1385. DOI: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.8b00038..
-
Ropero-Vega J. L. et al. Appl. Catal. A Gen. 2010, 379, 24-29. https://doi.org/10.1016/j.apcata.2010.02.020..
-
Sharpless W. D. et al. J. Chem. Educ. 2005, 82(12); 1833-1836. DOI: https://doi.org/10.1021/ed082p1833..
|