Kurz je zaměřen na konkrétní aplikaci teoretických znalostí získaných v kurzu Obecná didaktika chemie. Náplní kurzu je komplexní didaktické zpracování vybraných okruhů učiva chemie na školách základních, středních a gymnáziích. Dochází k propojení teoretických znalostí posluchačů z oblasti pedagogiky a psychologie a ze stěžejních chemických disciplín (chemie obecná, anorganická, organická, fyzikální, biochemie, analytická chemie). Moderní pojetí didaktiky chemie bude aplikováno se zaměřením na klíčová, kritická a dynamická místa kurikula chemie na ZŠ a SŠ, aplikaci aktivizačních a motivačních metod výuky a popularizaci chemie a zvýšení experimentální vybavenosti studentů učitelství. V rámci kurzu bude věnována pozornost těmto tématům obecné chemie: Didaktika historie chemie, didaktika základních pojmů a vlastnosti látek (1/S) Didaktika stavby atomu a struktury elektronového obalu. (1/S) Didaktika periodické soustavy prvků a chemické vazby (1/S) Didaktika chemického názvosloví (1/S) Didaktika chemických reakcí (1/S) Kyseliny a zásady, výpočty pH (1/S) Didaktika chemických výpočtů (n,M,w, c a příprava roztoků) (1/S) Didaktika výpočtů z chemických rovnic (1/S)
|
Účastníci zpracovávají učivo chemie do didaktické podoby s využitím znalostí z pedagogiky, psychologie i chemie. Aplikují aktivizační a motivační metody výuky a rozvíjejí dovednosti pro popularizaci chemie (Kompetence 1.1, 1.2, 2.1-2.5, 3.1, 3.3, 4.2, 5.1, 6.1-6.2). U kompetence 1.1 se předpokládá její rozvinutí již před vstupem do programu.
|