ílem předmětu je studenty připravit na využívání digitálních technologií v prostředí školy se zřetelem na využití v předmětu chemie, popř. v laboratorních cvičeních z chemie. Základem je schopnost využití aplikací a technologií používaných jak v přímé, tak nepřímé pedagogické činnosti v oblasti chemie. Témata: 1) Programy na modelování molekul (ACD/ChemSketch) (1/S)) 2) Měřící čidla a systémy (Pasco, Vernier) (2/S) 3) Multimediální prostředky (animace, videa, videopokusy, virtuální experimenty) (1/S) Metody a formy výuky: Frontální výuka - Výklad, prezentace Dialogické metody - řízený rozhovor, diskuze, Skupinová práce - práce s pracovními listy, aktivní práce s aplikacemi a PC/tabletem
|
-
" Přehled elektronických informačních zdrojů vědecké knihovny UJEP v Ústí nad Labem: http://knihovna.ujep.cz/index.php/informacni-zdroje-vk/elektronicke-zdroje#abc.
-
Bílek, M. ICT ve výuce chemie, Gaudeamus, 2005..
-
KLÁN, P., MINDL, J., ŠTĚDRÝ, A., RUBEŠOVÁ. Chemická informatika, Úvod do používání Internetu. Pardubice: FCHT - Univerzita Pardubice, 1999.
-
Neumajer, O. ICT ve školství, [cit. 29.9.2013], Dostupné z: http://ondrej.neumajer.cz/owebu.php.
-
PEČIVOVÁ, M., KAPOUNOVÁ, L. Využití ICT ve výuce přírodovědných předmětů - chemie. Studijní opora projektu ESF č. CZ.04.1.03/3.2.15.2/0236. Multimediální laboratoř pro výuku přírodovědných předmětů a matematiky. Ústí nad Labem. PF UJEP, 2007. s. 38.
-
Podlahová, L. et al. Didaktika pro vysokoškolské učitele. 1. vyd., Praha: Grada Publishing, 2012. 160 s.. ISBN 978-80-247-4217-5.
-
ŠILHÁNEK, J. Chemické informatiky. Praha: VŠCHT, 2002.
|