Předmět: ICT ve výuce chemie

» Seznam fakult » PRF » KCH
Název předmětu ICT ve výuce chemie
Kód předmětu KCH/DK225
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pelikánová Monika, Mgr.
Obsah předmětu
ílem předmětu je studenty připravit na využívání digitálních technologií v prostředí školy se zřetelem na využití v předmětu chemie, popř. v laboratorních cvičeních z chemie. Základem je schopnost využití aplikací a technologií používaných jak v přímé, tak nepřímé pedagogické činnosti v oblasti chemie. Témata: 1) Programy na modelování molekul (ACD/ChemSketch) (1/S)) 2) Měřící čidla a systémy (Pasco, Vernier) (2/S) 3) Multimediální prostředky (animace, videa, videopokusy, virtuální experimenty) (1/S) Metody a formy výuky: Frontální výuka - Výklad, prezentace Dialogické metody - řízený rozhovor, diskuze, Skupinová práce - práce s pracovními listy, aktivní práce s aplikacemi a PC/tabletem

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Účastníci efektivně využívají digitální technologie ve výuce chemie, navrhují výukové materiály s podporou ICT a reflektují možnosti distanční a multimediální výuky (Kompetence 2.1-2.5, 3.1, 3.3, 4.2, 6.1-6.2). U kompetence 1.1 se předpokládá její rozvinutí již před vstupem do programu.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Seminární úkoly (zpracování zadaných úkolů na aplikaci ICT ve výuce chemie)
Doporučená literatura
  • " Přehled elektronických informačních zdrojů vědecké knihovny UJEP v Ústí nad Labem: http://knihovna.ujep.cz/index.php/informacni-zdroje-vk/elektronicke-zdroje#abc.
  • Bílek, M. ICT ve výuce chemie, Gaudeamus, 2005..
  • KLÁN, P., MINDL, J., ŠTĚDRÝ, A., RUBEŠOVÁ. Chemická informatika, Úvod do používání Internetu. Pardubice: FCHT - Univerzita Pardubice, 1999.
  • Neumajer, O. ICT ve školství, [cit. 29.9.2013], Dostupné z: http://ondrej.neumajer.cz/owebu.php.
  • PEČIVOVÁ, M., KAPOUNOVÁ, L. Využití ICT ve výuce přírodovědných předmětů - chemie. Studijní opora projektu ESF č. CZ.04.1.03/3.2.15.2/0236. Multimediální laboratoř pro výuku přírodovědných předmětů a matematiky. Ústí nad Labem. PF UJEP, 2007. s. 38.
  • Podlahová, L. et al. Didaktika pro vysokoškolské učitele. 1. vyd., Praha: Grada Publishing, 2012. 160 s.. ISBN 978-80-247-4217-5.
  • ŠILHÁNEK, J. Chemické informatiky. Praha: VŠCHT, 2002.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr