Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1) Programy na modelování molekul (ACD/ChemSketch, Chem&Bio Draw,) a 3D modelování (Windows 10) 2) Měřící čidla a systémy (Pasco, Vernier) 3) Uživatelský software - MS Word, MS Power Point, MS OneNote, MS Excel a jejich aplikace ve výuce (didaktické hry v PPT, tvorba grafů v excelu, tvorba prezentací, práce s textem apod.) 4) Multimediální prostředky (animace, videa, videopokusy, virtuální experimenty, ?) 5) Interaktivní tabule a učebnice 6) Testovací systémy ve výuce (MS Forms, Kahoot, Mentimeter) 7) Pojmové a myšlenkové mapování (OrgPad) 8) Programy pro distanční výuku (Moodle, MS Teams, G-Suite a Meet, Skype) 9) Práce s informacemi na webu (kritické posuzování informačních zdrojů, práce s databázemi a odbornými zdroji, citace zdrojů)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Kurz je zaměřen na získání dovedností budoucích učitelů chemie, které jsou spojeny s používáním informačních a komunikačních technologií ve výuce na ZŠ i SŠ. Pozornost bude věnována jednak významu a využití internetu při výuce chemie, dále potom stávajícím výukovým a popularizačním programům v chemii a chemickým databázím. V rámci kurzu budou probírána následující témata, které se studenti samostatně vyzkouší v průběhu cvičení.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
- docházka na cvičení 75% - absolvování seminárních výstupů v požadované kvalitě a rozsahu
|
Doporučená literatura
|
-
" Přehled elektronických informačních zdrojů vědecké knihovny UJEP v Ústí nad Labem: http://knihovna.ujep.cz/index.php/informacni-zdroje-vk/elektronicke-zdroje#abc.
-
Bílek, M. ICT ve výuce chemie, Gaudeamus, 2005..
-
KLÁN, P., MINDL, J., ŠTĚDRÝ, A., RUBEŠOVÁ. Chemická informatika, Úvod do používání Internetu. Pardubice: FCHT - Univerzita Pardubice, 1999.
-
Neumajer, O. ICT ve školství, [cit. 29.9.2013], Dostupné z: http://ondrej.neumajer.cz/owebu.php.
-
PEČIVOVÁ, M., KAPOUNOVÁ, L. Využití ICT ve výuce přírodovědných předmětů - chemie. Studijní opora projektu ESF č. CZ.04.1.03/3.2.15.2/0236. Multimediální laboratoř pro výuku přírodovědných předmětů a matematiky. Ústí nad Labem. PF UJEP, 2007. s. 38.
-
Podlahová, L. et al. Didaktika pro vysokoškolské učitele. 1. vyd., Praha: Grada Publishing, 2012. 160 s.. ISBN 978-80-247-4217-5.
-
ŠILHÁNEK, J. Chemické informatiky. Praha: VŠCHT, 2002.
|