Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. úvod do programování, dělení programovacích jazyků, první spuštění programu 2. proměnné, operátory, výpis informací do terminálu, načtení informací od uživatele 3. kontrola toku programu: řídící struktury, smyčky 4. práce s poli 5. definice vlastních funkcí 6. práce se soubory a adresáři 7. objektově orientované programování 8. práce s chybami a výjimkami 9. pokročilé datové struktury, databáze 10. práce s textem a regulární výrazy 11. multiprocesorové programování 12. úvod do tvorby grafických uživatelských rozhraní (GUI)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit studenty se základy programování ve čtyřech programovacích jazycích nejvíce užitečných v oboru biologie, a to C++, Java, Python a R. Jazyky budou představovány paralelně vedle sebe, aby si posluchač lépe uvědomil jejich podobnosti, ale i rozdíly. Bude kladen důraz na vlastnosti jazyků mající, na základě praktické zkušenosti vyučujícího, reálné využití pro tvorbu programového kódu využitelného pro řešení problémů, se kterými se biolog během své kariéry může reálně setkat, ať už se jedná o automatizaci úkolů pro vlastní potřebu, či tvorbu programů určených ke zveřejnění.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Zápočet v podobě samostatně řešeného domácího úkolu následovaný ústním přezkoušením z dané látky.
|
Doporučená literatura
|
-
Herout, Pavel. Učebnice jazyka Java. České Budějovice, 2015. ISBN 978-80-7232-398-2.
-
Jones, E., Harden, S., Crawley, M. J. The R Book. United Kingdom, 2022. ISBN 9781119634324.
-
Kent, Jeff. C++ bez předechozích znalostí. Brno, 2009. ISBN 978-80-251-2411-6.
-
Summerfield, Mark. Python 3 Výukový kurz. Brno, 2013. ISBN 978-80-251-2737-7.
|