Vyučující
|
-
Jozífková Eva, doc. RNDr. Ph.D. et Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
K čemu je dobrá kvalitní bakalářská/magisterská práce v kariéře, co má práce splňovat, úhel pohledu oponenta. Struktura bakalářské a magisterské práce. Náhled do prací: příklady kvalitních prací. Předepsaná struktura práce na UJEP. Volba školitele, volba tématu. Možnosti a komunikace se školitelem. Konzultant. Časový plán. Odborný článek jako zdroj informací. Struktura článku. Práce s článkem: jak najít, porozumět, interpretovat, sekundární analýza, vhodnost dat, výpovědní hodnota, too good to be true, komunikace s autory. Shromáždění literatury. Tvorba vlastní databáze. Jak citovat. Organizace literatury (poznámky, citační programy). Jak se píše článek. Abstrakt: jak psát abstrakt, příklady. Stanovení cílů práce, formulace hypotéz. Příklady hypotéz. Vědomí kulturního nánosu populace, doby, oboru nebo osobního postoje. Volba metodiky, kapitola metodika. Statistika a hypotéza. Základní zásady při sběru dat pro statistické zpracování. Kapitola statistika: v odborných článcích: základní typy dat, základní typy statistických analýz. Čtení základních typů grafů. Proč přemýšlet o statistice. Kapitola výsledky. Kapitola diskuse, jak psát diskusi, co a proč diskutovat. Kapitola závěr a úvod. Co kam patří a proč. Role oponenta, odpovědi oponentovi. Nehody, konflikty a možná řešení. Splnění cílů bakalářské či diplomové práce. Struktura prezentace, struktura posteru. Příklad prezentace, tvorba vlastní prezentace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní informace a naučit je základní dovednosti potřebné ke zhotovení kvalitní bakalářské či diplomové práce. S problematikou budou studenti seznámeni v následujících kapitolách: příklady kvalitních prací; postup při vypracování bakalářské či diplomové práce; časté chyby; stanovení hypotéz; shromáždění literatury, orientace v literatuře, jak správně citovat; některé chyby v metodice; základní zásady při sběru dat; dělení textu do kapitol; jak vést diskusi, jak odpovídat oponentům; psaní abstraktu, nácvik prezentace.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Studenti budou rámcově seznámeni s uvedenými tématy. Sami se podle návodů a postupů doporučených v adresáři předmětu na moodle seznámí s ukázkami a se strukturou útvarů abstrakt, poster, posudek, prezentace a s příklady kvalitních bakalářských prací.
|
Doporučená literatura
|
-
Disman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum. 1993. 1993.
-
Dvořáková, Š. Výpočetní metody v biologii. ČZU, Naroma, Praha 2010.
-
Lepš J. (1996). Biostatistika. Jihočeská univerzita, Č. Budějovice (scriptum)..
-
Martin, P., Bateson, P. Úvod do metodologie a měření chování. Portál 2009.
-
Punch K.F. Základy kvalitativního šetření. Portál 2008.
|