Vyučující
|
-
Jozífková Eva, doc. RNDr. Ph.D. et Ph.D.
-
Ipser Jan, RNDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
1. Člověk jako bio-psycho-sociální bytost 2. Ontogenetický vývoj člověka (postnatální) 3. Zdraví a nemoc, základy pediatrické propedeutiky 4. Nejčastější choroby dětí a dorostu 5. Učitel jako diagnostik 6. Postižené dítě ve škole 7. Základy hygieny a epidemiologie 8. Psychohygiena výchovně-vzdělávacího procesu 9. Úvod do matrimoniologie a matrimoniopatologie 10. Teorie a praxe výživy 11. Sexuální výchova 12. Drogy a společnost 13. Základy první pomoci.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout budoucím učitelům středních škol a gymnázií znalosti, na jejichž základě mohou řešit každodenní situace ve škole (např. první pomoc, žáci se zvláštními potřebami, hygiena), správně zodpovědět dotazy žáků (sexuální výchova, zdravá výživa) a který jim poskytne základ k výuce výchovy ke zdraví v rámci biologie či v rámci jiných předmětů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
ČELEDOVÁ, l., ČEVELA R. Výchova ke zdraví. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3213-8.
-
Hamplová, L. Veřejné zdravotnictví a výchova ke zdraví. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0568-7.
-
Ipser, J. Výchova ke zdraví a základy první pomoci - prozatimní studijní opora.
-
LEBL, Jan, Kamil PROVAZNÍK a Ludmila HEJCMANOVÁ. Preklinická pediatrie. 2., přeprac. vyd. Praha: Galén, 2007. ISBN 978-80-7262-438-6.. Praha, 2008. ISBN 978-80-7262-578-9.
-
Machová, J., & Kubátová, D. Výchova ke zdraví.. Praha, 2009.
|