Obsahové zaměření přípravného semináře k pedagogické praxi vychází z potřeby připravit studenta na průběžnou a obě souvislé praxe a prohloubit vybavení dostatečně teorií pro úspěšné vykonání pedagogických praxí. Cílem předmětu je v obecné části seznámení se školským systémem, základy školské legislativy, kurikulárními dokumenty, organizací a bezpečností práce ve školských zařízeních. V části oborové pak prohloubení informací o didaktické transformaci učiva pro konkrétní stupně škol, navazující na praxe v bakalářském stupni studia. Součástí jsou požadavky oborových didaktiků na výstupy z průběžné a souvislých praxí. Předmět probíhá současně s Průběžnou pedagogickou praxí a reflektuje její průběh. Organizačně, metodicky i kontrolně zajišťují tento předmět oboroví didaktici na katedrách studijního programu verze maior.
|
-
BRANDENBURG, Robyn, ed. et al. Teacher education: innovation, intervention and impact. Singapore: Springer, 2016. ISBN 978-981-10-0784-2.
-
GULOVÁ, Lenka, ed. Studentské profesní praxe ? multikulturní lekce ve školách a v dalších institucích: výukové materiály. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-8119-2.
-
SPILKOVÁ, Vladimíra a kol. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. [Praha]: Retida spol. s r.o., 2015. ISBN 978-80-260-9405-0.
-
STROUHAL, Martin, ed. Učit se být učitelem: k vybraným problémům učitelského vzdělávání. První vydání. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3465-4.
|