|
Vyučující
|
-
Němcová Lenka, RNDr. CSc.
|
|
Obsah předmětu
|
Témata: Příprava trvalého mikroskopického preparátu s glycerolovou želatinou (1/S) Pozorování stavby těla trepky při vitálním barvení (1/S) Ekologie sociálního hmyzu (výroba formikária) (1/S) Rozbor květu a morfologický popis rostliny (1/S) Výroba vermikompostéru či mechové zahrádky (1/S) Morfologie a anatomie plže (1/S) Podmíněné a nepodmíněné reflexy (1/S) Smysly člověka I: zornicový reflex, měření zrakové ostrosti, klamání zraku, slepá skvrna (1,5/S) Smysly člověka II: tlaková čidla, otisky prstů (1,5/S) Metody a formy výuky: Frontální výuka - výklad, prezentace Dialogické metody - řízený rozhovor, diskuse Práce s pracovními listy a determinační literaturou Pozorování Pokus
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Účastníci navrhují a realizují praktická biologická cvičení s využitím živých organismů, preparátů a přírodnin, a hodnotí jejich vhodnost pro různé vzdělávací cíle (Kompetence 2.1?2.5, 3.1, 3.3, 4.2). Kriticky reflektují své postupy a upravují je s ohledem na bezpečnost, věcnost a žákovskou motivaci (Kompetence 1.1, 1.2). U kompetence 1.1 se předpokládá její rozvinutí již před vstupem do programu.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Zápočet: Příprava vlastního praktického cvičení či biologické exkurze na vybrané téma
|
|
Doporučená literatura
|
|