Úvod ? význam praktických cvičení v biologii, bezpečnost práce při realizaci pokusů (1/P) Stavba stélky lišejníků ? praktické pozorování, práce s mikroskopem (1/S) Teraristika a její využití ve výuce biologie ? praktická ukázka (1/S) Želvušky ? stavba těla, ekologie, práce s mikroskopem a klíčem (1/S) Stavba těla hmyzu na příkladu včely medonosné ? analýza exoskeletu (1/S) Pozorování běžných druhů hmyzu, poznávání motýlů, stavba křídla (1/S) Savci a jejich využití ve vzdělávání, prezentace a praktické ukázky (1/S) Oběhová soustava člověka ? pitva vepřového srdce, zátěžové testy (1/S) Trávicí soustava ? vlastnosti slin, demonstrační pokus (1/S) Morfologie a anatomie ryby, stavba rybí šupiny, pozorování (1/P) Metody a formy výuky: Frontální výuka - výklad, prezentace Dialogické metody - řízený rozhovor, diskuse Práce s pracovními listy a determinační literaturou Pozorování Pokus
|
Účastníci plánují, připravují a realizují botanická a zoologická praktická cvičení v různých výukových prostředích a reflektují jejich přínos pro učení žáků (Kompetence 2.1?2.5, 3.1, 4.2). Osvojují si práci s odbornou literaturou a určovacími klíči a zajišťují bezpečnost práce během praktických činností (Kompetence 1.1, 1.2, 3.3). U kompetence 1.1 se předpokládá její rozvinutí již před vstupem do programu.
|