|
Vyučující
|
-
Němcová Lenka, RNDr. CSc.
|
|
Obsah předmětu
|
Témata (budou vybrána jen některá, dle zájmu účastníků): Každý student vypracuje přípravu dvou témat dle vlastního výběru. Příprava zahrnuje návrh metodiky, seznam pomůcek a didaktické zpracování pokusu. Následně budou tato témata realizována v rámci konzultace. 1. Pozorování stavby těla korýšů 2. Zásobní látky rostlin v semenech, příprava barveného preparátu s Lugolovým roztokem 3. Stavba rostlinné buňky (fytolity a jejich složení) 4. Srovnání anemogamních a entomogamních rostlin (květní obaly, pylová zrna atp.) 5. Kapraďorosty - životní cyklus, nejběžnější zástupci 6. Školní zahrada (skleník) a její využití ve vzdělávání 7. Pobytové stopy živočichů v přírodě 8. Stavba plodnice houby, odlišení jedlých a jedovatých hub, pozorování mikroskopických vláknitých hub a kvasinek 9. Rozbor ptačího vejce 10. Rozbor ptačího peří Metody a formy výuky: Frontální výuka - výklad, prezentace Dialogické metody - řízený rozhovor, diskuse Práce s pracovními listy a determinační literaturou Pozorování Pokus
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Účastníci navrhují a provádějí školní biologické pokusy s důrazem na jejich bezpečnost, pedagogický přínos a propojení s učivem (Kompetence 1.1, 1.2, 2.1?2.5, 3.1, 3.3, 4.2). Kriticky reflektují didaktické možnosti různých metod a přístupů ve školní praxi. U kompetence 1.1 se předpokládá její rozvinutí již před vstupem do programu.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Zápočet: Příprava vlastního praktického cvičení na vybrané téma
|
|
Doporučená literatura
|
|