|
Vyučující
|
-
Němcová Lenka, RNDr. CSc.
|
|
Obsah předmětu
|
Témata: Příprava učitele na praktické cvičení z biologie (1/S) Stavba mikroskopu, zásady práce s mikroskopem, příprava preparátu - epidermis cibule (1/S) Porovnání stavby rostlinné a živočišné buňky (1/S) Pozorování stavby stélky mechů (1/S) Školní herbář a jeho využití ve výuce botaniky (1/S) Anatomie listu - rozlišení nahosemenných podle vnitřní stavby jehlice (1/S) Vodní společenstva (plankton, perifyton) a jejich běžní zástupci (1/S) Pozorování řas (1/S) Pozorování vodních bezobratlých (1/S) Komplexní biologická exkurze - využití městského parku či okolí školy (1/S) Metody a formy výuky: Frontální výuka - výklad, prezentace Dialogické metody - řízený rozhovor, diskuse Práce s pracovními listy a determinační literaturou Pozorování Pokus
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Účastníci navrhují a realizují jednoduché biologické pokusy vhodné pro školní praxi, a zpracovávají je didakticky s důrazem na metodiku předvedení (Kompetence 2.1?2.5, 3.1, 3.3, 4.2). Využívají poznatky o mikroskopii, práci s rostlinami a živočichy a učebními pomůckami při přípravě výukových aktivit (Kompetence 1.1, 1.2). U kompetence 1.1 se předpokládá její rozvinutí již před vstupem do programu.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Zápočet: Příprava vlastního praktického cvičení na vybrané téma
|
|
Doporučená literatura
|
|