1. Klasifikace a hodnocení žáků ve výuce biologie. 2. Biologická školní technika - pozorování, pokus. Bezpečnost a hygiena práce při praktických cvičeních žáků. 3. Didaktické zásady výuky biologie. 4. Práce s talentovanými žáky ve výuce biologie. Mimoškolní a mimotřídní biologická činnost. 5. Enviromentální výchova, možnosti spolupráce škol s centry ekologické výchovy, zapojení do ekologických projektů. 6. Zdravotní výchova a její složky (protidrogová a sexuální výchova) v hodinách biologie. 7. Multikulturní a estetická výchova. 8. Zařízení a vybavení učebny biologie, vedení kabinetu biologie. 9. Příprava vycházky, terénního cvičení, exkurze. 10. Materiální didaktické prostředky ve výuce biologie. 11. Náslechová pedagogická praxe. 12. Náslechová pedagogická praxe. 13. Hodnocení náslechové praxe, příprava na souvislou pedagogickou praxi. 14. Zápočet a zkouška.
|
-
Závazné předpisy MŠMT: Vzdělávací programy, učební osnovy a standardy, učebnice, pracovní sešity, pracovní listy a metodické příručky přírodopisu a biologie na 2. st. ZŠ a SŠ..
-
Křísa B. et Prášil K. /red./. Sběr, preparace a konzervace rostlinného materiálu.- UK Praha.. 1994.
-
KYRIACOU Ch. Klíčové dovednosti učitele.- Portál, Praha.. 1991.
-
Maslowski O. Didaktika biologie.- UP Olomouc.. 1990.
-
Petty G. Moderní vyučování. - Portál, Praha.. 1996.
-
Švecová M., Čížková V., Růžková I., Stoklasa J. Cvičení z didaktiky biologie I.- UK Praha.. 2000.
-
Švecová M., Matějka D., Horychová I. Didaktika biologie a geologie v přípravě a dalším vzdělávání učitelů v České a Slovenské republice. UK Praha.. UK Praha, 2004.
-
Švecová M. Teorie a praxe zařazení školních projektů ve výuce přírodopisu, biologie a ekologie.- UK Praha.. 2001.
|