Vyučující
|
-
Pelikánová Monika, Mgr.
-
Jančaříková Kateřina, doc. PhDr. Ph.D.
-
Hejnová Eva, RNDr. Ph.D.
-
Trahorsch Petr, Mgr. Ph.D.
-
Krejčí Jan, RNDr. Ph.D.
-
Šmídl Milan, RNDr. Ph.D.
-
Krátká Magdalena, PhDr. Ph.D.
-
Svobodová Silvie, PhDr. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Praxe probíhá na vybraných školách v regionu Ústí nad Labem tak, aby studující měli možnost seznámit se s klimatem konkrétní školy. Studující si volí jednu na základě konzultace s příslušným oborovým didaktikem. Studující jsou k dispozici vybranému provázejícímu učiteli a plní dva hlavní úkoly: 1. spoluvytváří výukovou jednotku pro provázejícího učitele; pomáhají s přípravou testu a hodnotí jej; 2. zachycují stav výuky konkrétního předmětu na daném školním zařízení (sledují především následující parametry: 1. Provázející učitel: aprobace, věk, gender, studium, oblíbené období, styl výuky, vyučované třídy; 2. Vybavení předmětového kabinetu, učeben; 3. Používané učebnice, další pomůcky pro žáky; 4. Aktivity žáků, úspěchy, soutěže, projekty; 5. Mimoškolní činnosti, exkurze; 6. Postavení předmětu ve škole, podpora vedení; 7. Klasifikace, testování, maturita; 8. Spolupráce s institucemi, využití webů; 9. Mezipředmětové vztahy; 10. Reflexe žáků; 11. Cíle výuky konkrétního předmětu; 12. Tematické plány ve vztahu k ŠVP; 13. Poznámky (mám zájem na dané škole působit?); Student stráví ve škole 6 vyučovacích hodin aktivním zapojením ve výuce a dále dle potřeby pro realizaci výuky a dle domluvy s provázejícím učitelem. 1. Vlastní praxe - asistentská činnost 2. Zpráva o praxi formou portfolia 3. Společné průběžné reflexe
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Písemná - záznamy v pedagogickém portfoliu Ústní - obhajoba záznamů v pedagogickém portfoliu
|
Doporučená literatura
|
-
Buzan Tony. Mentální mapování, Praha 2007.
-
EICHHORN Christoph. Učitel a práce se třídou, Praha 2019.
-
Gardner,T.G.,Pasch,M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině:jak pracovat s kurikulem..
-
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.
|