Předmět: Teorie inteligence pro učitele PP

» Seznam fakult » PRF » CPPV
Název předmětu Teorie inteligence pro učitele PP
Kód předmětu CPPV/DTIN
Organizační forma výuky Společná konzultace
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jančaříková Kateřina, doc. PhDr. Ph.D.
  • Slavík Michal, PaedDr. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: Úvod do teorií inteligencí (1/P) Kritické čtení odborného textu - rozbor, interpretace, evaluace (1.5/S) Diskuze jako nástroj pro rozvoj kritického myšlení a řešení problémů (1.5/S) Přírodovědná inteligence podle H. Gardnera - možnosti podpory nadání (1/S) Nácvik metod rozvíjejících kritické a vědecké myšlení ve výuce přírodních věd (1/S) Metody a formy výuky: Převrácená učebna Frontální výuka - přednáška, práce s odbornými texty a pracovními listy, Dialogické metody - diskuze, řízený rozhovor, Aktivní nácvik metod kritického a kreativního myšlení

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Účastníci budou schopni analyzovat teorie inteligence a aplikovat je v pedagogické praxi (Kompetence 1.2, 2.2), s důrazem na přírodovědnou inteligenci H. Gardnera a možnosti podpory přírodovědného nadání (Kompetence 2.1, 2.3), a rozvíjet kritické a vědecké myšlení žáků (Kompetence 2.3, 4.2). U kompetence 1.1 se předpokládá její rozvinutí již před vstupem do programu.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Zápočet Příprava a zpracování jednoho ze schválených témat. Ústní a powerpointová prezentace vybraného a schváleného tématu
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr