|
Vyučující
|
-
Jančaříková Kateřina, doc. PhDr. Ph.D.
-
Slavík Michal, PaedDr. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Témata: Úvod do teorií inteligencí (1/P) Kritické čtení odborného textu - rozbor, interpretace, evaluace (1.5/S) Diskuze jako nástroj pro rozvoj kritického myšlení a řešení problémů (1.5/S) Přírodovědná inteligence podle H. Gardnera - možnosti podpory nadání (1/S) Nácvik metod rozvíjejících kritické a vědecké myšlení ve výuce přírodních věd (1/S) Metody a formy výuky: Převrácená učebna Frontální výuka - přednáška, práce s odbornými texty a pracovními listy, Dialogické metody - diskuze, řízený rozhovor, Aktivní nácvik metod kritického a kreativního myšlení
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Účastníci budou schopni analyzovat teorie inteligence a aplikovat je v pedagogické praxi (Kompetence 1.2, 2.2), s důrazem na přírodovědnou inteligenci H. Gardnera a možnosti podpory přírodovědného nadání (Kompetence 2.1, 2.3), a rozvíjet kritické a vědecké myšlení žáků (Kompetence 2.3, 4.2). U kompetence 1.1 se předpokládá její rozvinutí již před vstupem do programu.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Zápočet Příprava a zpracování jednoho ze schválených témat. Ústní a powerpointová prezentace vybraného a schváleného tématu
|
|
Doporučená literatura
|
|