| Název předmětu | Psychologie pro učitele I |
|---|---|
| Kód předmětu | CPPV/DPSY1 |
| Organizační forma výuky | Společná konzultace |
| Úroveň předmětu | nespecifikována |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 0 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata: Osobnost učitele, motivace k učitelské profesi, formální vzdělání a osobní životní cesta (1/P) Schopnost komunikace a rozvíjení motivace studujících (1/S) Práce se třídou a jednotlivci, zapojování problematických studujících (1/S) Komunikace s rodiči ? různé typy rodinného zázemí a jejich vliv (1/S) Sociálně psychologické metody práce ve třídě a rozvoj školního klimatu (1.5/S) Rizikové faktory v učitelské profesi, osobní i profesní rovnováha (0.5/P + 1/S) Vyhoření, závislosti, osobní krize ? prevence a podpůrné strategie (1/S) Metody a formy výuky: Frontální výuka ? přednáška Skupinová výuka ? diskuse, řešení problémových situací
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Studenti budou schopni popsat základní pedagogicko-psychologické problémy ve školním prostředí a aplikovat efektivní strategie pro komunikaci a rozvíjení motivace studujících (Kompetence 3.1, 3.2) s ohledem na svou roli učitele (Kompetence 6.1) a etické aspekty (Kompetence 6.3).
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Zápočet Aktivní zapojení do diskuse v rámci výuky; seminární práce na vybrané a odsouhlasené téma v rozsahu 5 normostran a její obhajoba v kolokviu |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|