Účastníci samostatně plánují, realizují a reflektují výuku na základních a středních školách v souladu s požadavky konkrétního oboru, a to ve spolupráci s provázejícími učiteli a oborovými didaktiky (Kompetence 1.1, 1.2, 2.1-2.5, 3.1?3.3). Prakticky ověřují a rozvíjejí své pedagogické, psychologické i oborově didaktické znalosti a dovednosti v autentickém prostředí školy (Kompetence 4.1-4.3, 5.1, 5.2). Analyzují a hodnotí konkrétní výukové situace, formulují jejich pedagogické implikace a systematicky rozvíjejí schopnost sebereflexe s cílem posilovat své profesní sebepojetí a profesní kompetence učitele (Kompetence 6.1-6.3). U kompetence 1.1 se předpokládá její rozvinutí již před vstupem do programu. Studující absolvují průběžnou pedagogickou praxi v předepsaném rozsahu na fakultní, či spolupracující škole domluvené s příslušným oborovým didaktikem, nebo na jiné škole, kterou oborový didaktik schválí. Po celou dobu praxe si vedou pedagogické portfolio, které obhájí, reflexi praxe, autoevaluaci. Provázející učitelé zhodnotí průběh praxe a profesní kompetence studujících Oboroví didaktici vyhodnotí v reflektivním rozhovoru průběh praxe, naplnění cílů, rozvoj profesních kompetencí.
|