|
Vyučující
|
-
Kovaříková Miroslava, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Témata: Vyučovací metody a formy. Aktivizující metody výuky. (1/P + 2/S) Obsah učiva a jeho konkretizace v učebních textech. Didaktická vybavenost učebních textů a jeho varianty. (1/S) Hodnocení ve výuce. Školní hodnocení a evaluace. (1/P + 1/S) Role učitele ve vzdělávacím procesu. Učitelská sebereflexe a profesní rozvoj. (2/S) Metody a formy výuky: Frontální výuka - přednáška, prezentace, Analýza modelové hodiny Projektová výuka
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Účastníci analyzují a porovnávají různé vyučovací metody a formy výuky, včetně aktivizujících přístupů, a zdůvodňují jejich využití v konkrétních výukových situacích (Kompetence 2.1?2.5). Provádějí didaktickou analýzu obsahu učiva s ohledem na jeho cíle, prostředky a očekávané výstupy (Kompetence 4.1, 4.2). Reflektují roli učitele v procesu hodnocení a učení žáků a posuzují svou vlastní učitelskou činnost z hlediska efektivity, podpory žáků a profesního rozvoje (Kompetence 4.3, 5.1, 5.2).
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Zkouška Součástí hodnocení je kolokvium zaměřené na aplikaci poznatků z oblasti metod a forem výuky, hodnocení a didaktické analýzy učiva. Studenti připraví písemnou sebereflexi vztahující se k vlastnímu výběru výukové metody či formy s její aplikací ve školní praxi nebo modelové situaci. Tento výstup je součástí profesního portfolia. V rámci seminářů probíhá rovněž peer hodnocení modelových výukových situací.
|
|
Doporučená literatura
|
|