|
Vyučující
|
-
Kovaříková Miroslava, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Obecná didaktika v systému věd o výchově. Odlišnosti v zahraničním pojetí. (1/P) Plánování výuky, projektování přípravy na výuku. Transmisivní a konstruktivistické modely výuky. (2/S) Motivace, výkonová motivace, specifika předmětů. (2/S) Didaktické zásady a jejich aplikace v konkrétní výukové situaci. (1/P + 2/S) Metody a formy výuky: Frontální výuka - přednáška, prezentace, Analýza modelové hodiny Projektová výuka
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Účastníci vysvětlí základní pojmy a principy obecné didaktiky a objasní jejich význam pro plánování, realizaci a reflexi výuky (Kompetence 2.1?2.5). Identifikují různé modely výuky a porovnají jejich využitelnost v různých pedagogických situacích (Kompetence 4.1, 4.2). Navrhují a připravují výukové jednotky s ohledem na motivační aspekty a potřeby žáků, a reflektují didaktická rozhodnutí na základě didaktických teorií (Kompetence 4.3, 5.1, 5.2).
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Zápočet (rozbor virtuální hospitace písemnou formou)
|
|
Doporučená literatura
|
|