|
Vyučující
|
-
Jančaříková Kateřina, doc. PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Témata: Školní hodnocení žáků, koncepce vzdělávání, funkce a typy hodnocení (1/P) Plánování výuky ve vztahu ke kritériím hodnocení (1.5/S) Kritéria hodnocení/úspěchu, vazba na důkazy o učení, zpětná vazba (2/S) Zjišťování aktuálního porozumění žáků, klíčové otázky, práce s chybou (1.5/S) Sebehodnocení, vrstevnické učení a hodnocení (0.5/P + 1.5/S) Metody a formy výuky: Seminář veden v souladu s konstruktivistickým pojetím výuky. Důraz je kladen na aktivní zapojení studentů, sdílení zkušeností a reflexi vybraných pedagogických postupů, vyučovacích metod a organizačních forem výuky - vše v souladu s Kompetenčním rámcem absolventky a absolventa učitelství (zejména oblast 2, 3 a 4).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Účastníci kurzu identifikují a formulují vzdělávací cíle, navrhují odpovídající kritéria hodnocení a zpracovávají návrh písemné zpětné vazby pro žáky v souladu s cíli výuky (Kompetence 2.1, 2.2, 4.1, 4.2, 6.2). Analyzují konkrétní výukové situace z hlediska formativního hodnocení a navrhují jejich úpravy (Kompetence 2.3, 4.3, 5.1), vyzkoušejí si různé formy sebehodnocení a vrstevnického hodnocení a reflektují jejich přínos pro učení žáků (Kompetence 2.5, 4.2, 6.1). Na základě důkazů o učení žáků upravují svou výuku a rozvíjejí schopnost pedagogické reflexe (Kompetence 2.4, 3.1, 4.3, 6.2). Formulují a reflektují své učitelské postoje k hodnocení a diskutují jejich soulad s aktuálními pedagogickými přístupy a výzkumnými poznatky (Kompetence 1.1, 1.2, 6.1). U kompetence 1.1 se předpokládá její rozvinutí již před vstupem do programu.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Zápočet: Návrh, realizace a reflexe vybraných postupů formativního hodnocení implementovaných do výuky.
|
|
Doporučená literatura
|
|