|
Vyučující
|
-
Jančaříková Kateřina, doc. PhDr. Ph.D.
-
Hejnová Eva, RNDr. Ph.D.
-
Krátká Magdalena, PhDr. Ph.D.
-
Svobodová Silvie, PhDr. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět povede studenty k promýšlení základních etických otázek spojených s výchovou a vzděláváním. Zaměří se nejen na historický vývoj a proměny těchto otázek, ale také na současné výzvy a dilemata výchovy a vzdělávání v moderní a postmoderní době. Témata: 1. Teorie didaktických zásad (obecné didaktické zásady, Skinnerovy principy učení, aj.) (1/S) 2. Didaktické zásady přírodovědného vzdělávání (1/S) 3. Využití znalosti didaktických zásad při přípravě vyučovací hodiny a její reflexe (2/S) 4. Využití znalosti didaktických zásad v hodnocení didaktických situací - práce s videozáznamy vyučovacích hodin (2/S) 5. Prezentace seminárních pracích (2/S) Metody a formy výuky: Převrácená učebna Frontální výuka - přednáška, prezentace Skupinová výuka Dialogické metody - diskuze, řízený rozhovor, práce s odbornými texty
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Účastníci pojmenují a charakterizují klíčové didaktické zásady a vysvětlí jejich význam v kontextu přírodovědného vzdělávání (Kompetence 1.1, 1.2, 2.1, 2.2). Aplikují didaktické zásady při přípravě vyučovací hodiny, včetně výběru a úpravy vzdělávacích materiálů z dostupných online zdrojů, jako je Portál RVP (Kompetence 2.3, 2.4, 4.1, 6.1). Na konkrétních příkladech hodnotí vlastní přípravy i výukové situace z hlediska uplatnění didaktických zásad a navrhují jejich zlepšení (Kompetence 2.5, 3.1, 4.2, 5.1, 6.2). U kompetence 1.1 se předpokládá její rozvinutí již před vstupem do programu.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Zápočet: Odevzdání seminární práce (rozbor přípravy z hlediska naplňování didaktických zásad) a její veřejná prezentace (kolokvium)
|
|
Doporučená literatura
|
|