Předmět: Umělá inteligence pro učitele

» Seznam fakult » PRF » CPPV
Název předmětu Umělá inteligence pro učitele
Kód předmětu CPPV/DAI
Organizační forma výuky Společná konzultace
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pelikánová Monika, Mgr.
  • Švec Martin, RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Kurz poskytuje učitelům praktické dovednosti pro efektivní využití umělé inteligence ve vzdělávání. Účastníci se seznámí s různými typy AI nástrojů (LLM, generátory obrazu, specializované vzdělávací AI aplikace) a jejich možnostmi pro podporu výuky. Důraz je kladen na praktické využití AI pro přípravu výuky, individualizaci vzdělávání a rozvoj digitální gramotnosti žáků. Kurz také zahrnuje diskusi o etických aspektech využívání AI ve vzdělávání a strategiích pro podporu kritického myšlení žáků při práci s AI. Účastníci vytvoří vlastní pedagogické scénáře a výukové materiály s využitím AI nástrojů relevantních pro jejich předmět. Úvod do AI ve vzdělávání, přehled typů nástrojů a jejich možností (1/P) Praktické využití AI pro přípravu výuky - tvorba materiálů, diferencovaná výuka (1/S) AI a podpora formativního hodnocení - praktické příklady (1/S) AI a rozvoj kritického myšlení žáků - návrh výukových aktivit (1/S) Etické aspekty využívání AI ve škole - práce s kazuistikami, diskuse (1/S) Tvorba vlastního výukového scénáře s využitím AI, sdílení v týmu (1/S) Metody a formy výuky: - Hands-on workshopy s praktickým vyzkoušením AI nástrojů - Případové studie využití AI ve výuce - Projektová výuka - tvorba vlastních výukových materiálů s využitím AI - Peer learning - sdílení zkušeností a dobré praxe mezi účastníky - Reflektivní diskuse o etických aspektech AI ve vzdělávání

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Účastníci budou schopni využívat nástroje umělé inteligence pro rozvoj digitálních kompetencí ve vzdělávání (Kompetence 1.2, 3.3, 6.2), implementovat AI do výuky s ohledem na etické aspekty a podporu kritického myšlení žáků (Kompetence 2.2, 2.3, 4.2), a efektivně aplikovat AI při přípravě výuky a individualizaci vzdělávání (Kompetence 2.1, 2.4, 4.1). U kompetence 1.1 se předpokládá její rozvinutí již před vstupem do programu.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Vytvoření a prezentace konkrétní vyučovací hodiny, kde AI slouží jako podpůrný nástroj pro dosažení vzdělávacích cílů (např. ukázat, jak využít AI pro diferenciaci výuky) Portfolio obsahující: Ukázku využití AI pro přípravu výukových materiálů (pracovní listy, testy, prezentace) Návrh aktivity rozvíjející kritické myšlení žáků při práci s AI Příklad využití AI pro formativní hodnocení
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr