- Základní informace o historii oboru, o ORL oblastech, nejčastějších onemocněních a jejich léčbě. - Úvod do problematiky hlasu a řeči. Základy anatomie ucha, nosu, krku. Vyšetřovací a zobrazovací metody v ORL. Obecná ORL. Speciální ORL. Traumatologie v ORL. - Základy foniatrie v ORL. Mezioborová spolupráce v ORL. Topografická anatomie v ORL. Vyšetřovací metody a zobrazovací metody v ORL - praktické ukázky. - Ambulantní péče v ORL. Operační zákroky v ORL. Akutní stavy v ORL. Otologie, rinologie, laryngologie
|
Předmět je zaměřený na rozvoj znalostí, schopností a dovedností studentů pro základní orientaci v oblasti ORL a foniatrie. Studenti se seznámí s diagnostickými postupy v oblasti oboru, konkrétními dopady na jedince a následnou potenciální nápravou. Speciální část kurzu prohloubí u studentů informovanost v oblasti základů foniatrie. Současně se seznámí na konkrétních případech s fázemi vyšetřovacích a zobrazovacích metod v oblasti ORL. Studenti se dokáží orientovat v problematice ORL a foniatrie. Osvojí si potřebné informace z anatomie a jsou schopni je aplikovat na konkrétní kazuistiky. V těchto kazuistikách je student také schopen zhodnotit informovanost v oblasti vyšetření a zobrazování. Minimálně v rozsahu, kdy je schopen posoudit dopad těchto aktivit na konkrétního jedince, na jeho psychosociální nastavení. Student je schopen posoudit dopad aplikace metod ORL na osobnost jedince a vytvořit kompenzační pedagogické postupy ke zlepšení jeho prožívání i chování. Student také dokáže posoudit a nastavit vhodnou formu spolupráce odborníka v oblasti ORL a foniatrie s rodičem a školou. Seznámí se s foniatrií jako nadstavbovým oborem ORL, který se zabývá poruchami hlasu, řeči a sluchu.
Studenti se dokáží orientovat v problematice ORL a foniatrie. Osvojí si potřebné informace z anatomie a jsou schopni je aplikovat na konkrétní kazuistiky. V těchto kazuistikách je student také schopen zhodnotit informovanost v oblasti vyšetření a zobrazování. Minimálně v rozsahu, kdy je schopen posoudit dopad těchto aktivit na konkrétního jedince, na jeho psychosociální nastavení. Student je schopen posoudit dopad aplikace metod ORL na osobnost jedince a vytvořit kompenzační pedagogické postupy ke zlepšení jeho prožívání i chování. Student také dokáže posoudit a nastavit vhodnou formu spolupráce odborníka v oblasti ORL a foniatrie s rodičem a školou. Seznámí se s foniatrií jako nadstavbovým oborem ORL, který se zabývá poruchami hlasu, řeči a sluchu
|