Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Student works with the theory of perception of action and performative art in both historical and contemporary contexts. He uses the acquired theoretical knowledge in his own performative and educational projects. At the same time, he develops the ability to interpret performative art and to convey experience of working in different types of media (using the possibilities of digital photography and video). Part of the seminar is the filming of the event, editing and presentation of the resulting video.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení
|
The seminar is focused on working with the body and the related experience. It develops the student's experience and confronts him with himself and the surrounding world.
Student je schopen vysvětlit základní pojmy a terminologii figurální kresby. Má aktivní přístup k praktickým cvičením, účastní se veřejné prezentace a zhodnocení uměleckého projektu.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oblasti figurální kresby. Aktivní zapojení v praktických cvičení a realizaci vlastního projektu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Requirements for completing the course are determined by the teacher's current syllabus.
|
Doporučená literatura
|
-
GOLDBERG, R. L. Performance Now: Live Art for the Twenty-First Century. Holborn, London: Thames & Hudson, 2018. ISBN 978-050-0021-255.
-
SCHECHNER, R. Performance Studies: An Introduction. Velká Británie: Routledge, 2013. ISBN 978-04-155023-0-6.
|